Wednesday, May 19, 2010

En liten skivaffär på hörnet

Alldeles vid Metron Trubnaja och innan Petrovskij Boulevarden ligger denna lilla trevliga film/bok/skivaffär "Den nya konsten". Trevlig, hjälpsam personal, välorganiserat med ett alternativt utbud av musik och film. Påminner om gamla goda Dolores i Göteborg.



Jag har gått förbi affären ett par gånger men aldrig gått in. Men så slog det mig att jag verkligen borde passa på att köpa rysk musik nu när jag är här - det är ju omöjligt att få tag på det på Spotify och mina dagar av nedladdad musik är sedan länge över.

3 comments:

Kalle Kniivilä said...

Varför är dina dagar med nedladdad musik över? Det finns ju massor med rysk musik som man kan ladda ner med upphovsmännens tillstånd.

Men visst, butiken verkar intressant. Vad köpte du?

dk said...

Vad är spotify om inte nedladdad musik? :-)

Sofia said...

Det blev Delfin och Ivo Nova